دسته‌بندی نشده

بررسی مهمترین نکات باغداری

و باغداری copy

 در این مقاله قرار است که نکات باغداری را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این زمینه نکاتی را مطرح سازیم.

باغداری به طور کلی روشی است که افرادی که به آن علاقه دارند باید با آن آشنایی پیدا کنند. باغداران هرسال وظایف مختلفی دارند. که معمولا هر باغداری باید نسبت به هرس و یا سمپاشی اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین باید بدانید که مدیریت باغداری نکته ای است که باید از باتدا تا انتهای کاشت محصول به آن توجه داشته باشیم. هر فصلی نیز در حوزه باغداری شیوه خودش را دارد.

مهمترین نکات باغداری

مهمترین نکات باغداری

باغداری و مدیریت در ابتدای رشد محصول

معمولا در ابتدای رشد محصول باغدار باید نسبت به بیماری و آفات شرایط مورد نظر را در نظر بگیرید. همچنین باید بدانید که باغدار باید بتواند نسبت به غرقاب کردن ریشه ها اقدامات لازم را انجام دهد.

 انجام شخم سطحی می تواند در فصل پاییز به جذب بهتر آب و خاک کمک کند و از نابودی جنگل ها توسط آفات جلوگیری کند و باید به آن توجه داشته باشید چون اهمیت فراوانی دارد و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

بررسی اصول سمپاشی در باغداری

یک باغدار باید بتواند که چگونه سمپاشی کند تا به نتیجه ای که میخواهد دست پیدا کند. سمپاشی ها باید به طور مناسب انجام شوند. همچنین سموم باید به صورت قطره قطره روی درختان و برگ های مربوط به آنها ریخته شود. مقدار سموم نیز باید در حدی باشد که از آفات و بیماری های مربوطه جلوگیری کند و کشاورز و یا باغدار نیز نباید از نظر تنفسی آسیب خاصی ببینند و باید به این مورد توجه داشته باشید چون اهمیت فراوانی دارد و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. معمولا مخازنی به مقدار 1000 لیتر باید برای سمپاشی در نظر گرفته شوند و این مقدار می توانند میزان نیاز یک باغدار را در یکسال تامین کنند.

 این امر مهم است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. بهداشت سمپاشی از دیگر مواردی می باشد که باید در نظر بگیریم و کمی هم در این قسمت به آن اشاره داشتیم. معمولا در هنگام سپماشی باید فرد ماسک بزند تا سم بر روی دست و بدن و دهان نپاشد البته استفاده از دستکش نیز در هنگام سمپاشی مفید است. همچنین باید بدانید که کشاورز و یا باغدار باید از دستکش وعینک های مخصوص استفاده کند تا بتواند به درستی سمپاشی نماید.

 

همچنین بخوانید: اصول آبیاری چگونه است؟

 

در برخی موارد اختلاط سموم نیز باید رخ دهد. مثلا اگر آفتی خیلی قوی به نظر می رسد کشاور باید دو سم را چنان ترکیب کند که اثرات مضاعفی داشته باشند. این مورد در شرایط استثنایی رخ می دهد و باید به آن توجه داشته باشید چون اهمیت فراوانی دارد و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. البته معمولا کیفیت سم نیز در این امر اهمیت پیدا می کند. هرچه سم کیفیت بالایی داشته باشد دوام بالایی نیز خواهد داشت.

 تعیین زمان سمپاشی نیز باید زیر نظر یک متخصص تعیین شود و از نکات مهم در باغداری می باشد که افراد باید به آن توجه داشته باشند. معمولا در باغداری باید از نکاتی پیروی کنیم که باعث افزایش گرده افشانی در میان گیاهان شوند. استفاده از زنبور عسل می تواند این امر را چندین برابر افزایش دهد و بر طول عمر گیاه و یا بذر مورد نظر نیز تاثیر خواهد داشت که باید به آن توجه داشته باشید. کشاورز باید زمان هرس را نیز دقیقا بداند.

 معمولا این کار در اواخر پاییز و زمستان رخ می دهد. اگر در مناطق سردسیر هستید، ماه اسفند نیز بهترین زمان برای انجام هرس است. در زمینه مصرف کود نیز باید کودهای مناسبی استفاده شوند.

بررسی نکات مهم باغداری

کلام آخر

در این مقاله ما نکات باغداری را بررسی کردیم و جزییات آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. باید بدانید که نکات باغداری شامل تمامی مواردی است که به شما کمک می کند تا یک گیاه را رشد دهید و باید به این امر توجه داشته باشید. در هنگام کود دهی و سمپاشی و یا هرس گیاهان نیز باید به درستی عمل کنید تا به نتیجه ای که میخواهید دست یابید. همچنین استفاده از کارشناسان و متخصصان در باغداری در موارد مهم ضروری می باشد که باید به آن نیز توجه داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *