دسته‌بندی نشده

علت سیاه شدن مغز گردو

004 copy

گردو یکی از مهمترین عناصری است که در طبیعت وجود دارد و ویتامین های بسیاری نیز درون آن را در بر می گیرد. معمولا استان دماوند منشا گردوهایی با کیفیت بالا می باشد. در برخی مواقع نیز مغز گردو سیاه می شود که ما می خواهیم از نظر علمی بررسی کنیم که چرا مغز گردو سیاه می شود در این مقاله در رابطه با علت سیاه شدن مغز گردو بحث کرده ایم و علت آن را مورد بررسی قرار داده ایم با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

معمولا شرایط انبارداری و عدم کنترل دما و رطوبت در هنگام نگهداری مغز گردو می تواند از علل سیاه شدن مغز گردو باشد و شما باید آن را در نظر داشته باشید چون مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.

در حال حاضر انواع و اقسام نهال های گردو در نهالستان فرانهال موجود میباشد. برای دیدن لیست روی ” نهال های گردو ” کلیک کنید.

چرا مغز گردو سیاه می شود؟علت سیاه شدن مغز گردو

مغز گردو معمولا درشت و سفید است و هسته اصلی گردو را تشکیل می دهد. معمولا گردویی که مغز سفید دارد از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. یکی از مشکلاتی که معمولا کیفیت گردو را با مشکل مواجه می کند سیاه شدن مغز گردو است که حتی می تواند ضررهای اقتصادی را نیز ایجاد نماید که باید به آن توجه داشته باشید.

معمولا مواردی مثل بیماری هایی که منشا آنها باکتری می باشد و موارد ژنتیکی و نوع رقم انتخابی برای گردو و تغذیه و کوددهی و زمان و روش برداشت و همچنین شیوه خشک کردن گردو و مدت زمانی که گردو در انبارداری نگهداری می شود می توانند برا کیفیت گردو و مغز آن تاثیر گذار باشند و علت سیاه شدن مغز گردو نیز شوند که باید به آن توجه داشته باشید.

چگونه از سیاه شدن مغز گردو می توانیم جلوگیری کنیم؟چگونه از سیاه شدن مغز گردو می توانیم جلوگیری کنیم؟

معمولا ارقام زودرسی که در وسطهای تابستان میوه می دهند، مغز آنها دچار تیرگی می شود. شناسایی این موارد می تواند به ما کمک کند تا از سیاه شدن مغز گردو جلوگیری نماییم و باید به آن توجه داشته باشید چون اهمیت فراوانی دارد و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 معمولا برای اینکه از سیاه شدن مغز گردو بتوانید جلوگیری کنید می توانید زمان برداشت و کاشت گردو را بررسی کنید. برداشت اگر به صورت مکانیزه انجام شود، می تواند بر کیفیت مغز گردو تاثیر داشته باشد و رنگ آن را نیز تحت تاثیر قرار دهد و باید به آن توجه داشته باشید.

معمولا به این نکته نیز باید توجه کنید که گردو نباید زیاد در پوست سبز خودش باقی بماند. در صورتی که این عمل رخ دهد، می تواند باعث سیاه شدن مغز گردو شود. برای پوست گیر گردو نیز بهتر است که از دستگاه پوست گیرنده گردو استفاده کنیم تا آسیبی به محصولات گردو وارد نشود و باید به این مورد نیز توجه داشته باشید چون اهمیت فراوانی دارد و توجه به آن خالی از لطف نخواهد بود. معمولا می توانید بعد از برداشت گردو، سریعا پوست سبز گردو را جدا کنید.

باید در نظر داشته باشید که هر چه دیرتر پوست گردو را جدا کنید این عمل باعث تیره تر شدن گردو و مغز آن می شود و باید به آن توجه داشته باشید. همچنین می توانید به گردو ها سولفات روی و آهن بدهید تا مغز گردو به صورت سفید باقی بماند و باید به آن توجه کنید چون اهمیت فراوانی دارد و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

همچنین آبیاری صحیح نیز می تواند از سیاه شدن مغز گردو جلوگیری نماید و باید به آن توجه کنید معمولا باید در این حالت دمای محیط بر روی 36 درجه قرار داشته باشد و تقریبا با دمای درخت نیز یکسان باشد.

 در صورتی که بیماری بلایت گردو وجود داشته باشد، باید نسبت به از بین بردن آن اقدامات لازم را نیز به انجام برسانید. شما عزیزان می توانید با انجام این روش ها از سیاه شدن مغز گردو جلوگیری نمایید.

کلام آخر

در این مقاله ما علت سیاه شدن مغز گردو را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. باید بدانید که موارد مختلفی می توانند بر سیاه شدن مغز گردو تاثیرگذار باشند و باید به آن توجه داشته باشید. البته به طور کلی سیاه شدن مغز گردو می تواند بر کیفیت خود گردو نیز تاثیر بگذارد.

به طور کلی  اگر موارد گفته شده در این مقاله را رعایت کنید می توانید به آن کیفیت بالایی که از گردوهای تان انتظار دارید دست یابید. البته مبارزه با بیماری ها و آفات را نیز نباید فراموش کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *