دسته‌بندی نشده

عمق ریشه درخت گردو

در ریشه و پراکنش ریشه copy

یکی از مهمترین مواردی که پس از خرید نهال گردو در هنگام رشد درخت گردو باید به آن توجه داشته باشید این است که عمق ریشه درخت گردو را در نظر بگیرید.  معمولا ریشه درخت گردو در خاک باید جوری قرار گیرد که بازدهی بسیار بالایی داشته باشد و باید به آن توجه داشته باشید چون مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در این مقاله ما می خواهیم موضوع عمیق ریشه درخت گردو را به طور کلی بررسی نماییم پس با ما همراه باشید تا در این زمینه نکاتی را خدمت شما مطرح سازیم.

عمق ریشه درخت گردو چه قدر است؟

عمق ریشه درخت گردو چه قدر است؟

ریشه های درخت گردو بسیار عمیق می باشند و درون خاک نیز جای گیر خواهند بود. معمولا عمق ریشه درخت گردو به طور کلی به 3 متر تا 5 متر نیز خواهد رسید و باید به آن توجه داشته باشید.

 میزان رشد ریشه درخت گردو را نیز باید درنظر بگیرید. در خصوص این کار شما باید به اندازه ای در حدود 50 تا 80 سانتی متر زمین را حفر کنید و نسبت به نوع نهالی که میخواهید بکارید ریشه درخت گردو را در آن جای دهید و باید به این مورد نیز توجه داشته باشید.

فاصله نهال ها باید نسبت به یکدیگر بسیار مناسب باشند. معمولا ریشه درخت گردو در طول رشد بسیار حالت گسترده ای دارد و در درون خاک نیز جای می گیرد. به همین دلیل باید در هنگام کاشت فاصله بین نهال ها را نیز رعایت نمایید.

 معمولا مقدرا فاصله بین نهال ها در خصوص کاشت گردو مقداری در حدود 6 الی 7 متر را به خودش اختصاص می دهد و در خصوص ارقام قدیمی اگر بخواهیم بگوییم این مقدار از 10 تا 12 متر نیز تجاوز می کرد.

 

از فروشگاه ما دیدن فرمایید

 

توجه به این مورد داشته باشید که این مقدار فاصله نیز می تواند در ارقام مختلف درخت گردو متفاوت باشد. قبل از اینکه هر گونه نهالی را بکارید باید نسبت به این امر اقدامات لازم را انجام دهید.

در خصوص ریشه درخت گردو باید خاک خوبی نیز داشته باشید. معمولا خاک اگر املاح زیادی داشته باشد می تواند رشد و بازده بسیار خوبی را نیز به شما ارائه دهد و این امر اهمیت فراوانی دارد و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. معمولا اگر می خواهید برداشت محصولات گردوی شما در هر سال بیشتر باشد باید نسبت به نگهداری عمیق ریشه درخت گردو بسیار حساسیت بالایی داشته باشید.

 معمولا ریشه تنها بخشی است که می تواند به طور کلی آب و مواد معدنی را به تنه درخت و سایر بخش های نهال مورد نظر برساند. البته وجود نورکافی و آبیاری منظم و هرس کردن را نیز باید در نظر داشته باشید. جمع آوری اطلاعات نیز در خصوص خاک مناسب می تواند برای تقویت ریشه درخت گردو مفید باشد.

 این مورد می تواند در رشد بهینه و سود دهی آن اثر مستقیمی داشته باشد. معمولا وجود برخی میکرو ارگانیسم ها نیز در خاک اهمیت دارند و می توانند تاثیرات مستقیمی بر روی عمق ریشه درخت گردو داشته باشند. این امر اهمیت بسیار زیادی نیز می تواند داشته باشد.

 به طور کلی در خصوص ریشه درخت گردو باید چند مورد را ذکر کنیم به طور کلی در خصوص ریشه درخت گردو باید چند مورد را ذکر کنیم

اولین مورد این است که هرچه به ریشه بیشتر رسیدگی شود، در هر سال محصولات بسیار زیادی را خواهید داشت. همچنین باید بدانید که عمق ریشه درخت گردو به طور کلی می تواند سلامت نهال مورد نظر را تعیین کند و این امرم هم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد. در صورتی که می خواهید هر ساله سو دزیادی از نهال درخت گردو بدست آورید پس توجه به عمق ریشه درخت گردو را فراموش نکنید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما عمق ریشه درخت گردو را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. باید در نظر داشته باشید که هر نهالی را که میخواهید بکارید باید به ریشه آن توجه زیادی داشته باشید.

 معمولا ریشه می تواند در بازدهی بالای محصولات به شما کمک شایانی بکند. پس باید بدانید که عمق ریشه درخت گردو به طور کلی هرچه قدر که باشد رسیدگی به آن نیز باید در کمترین زمان ممکن انجام گیرد. این امر مهم است و توجه به آن نیز خالی از لطف نیست چون تجارت شما را در بر خواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *