نهال بادام پسته ای

درخت بادام پسته ای بومی ایران است و دارای تنوع نژادی زیادی است که هر کدام از نظر خصوصیات و عملکرد با دیگری متفاوت است.
نهال بادام پسته ای در غرب آسیا متولد می شود، اما در ایران به طور گسترده کشت نمی شود، اما کاشت آن به دلیل کیفیت خوب، نقش موثری در سودآوری اقتصادی خواهد داشت، به ویژه برای باغدارانی که منطقه وسیعی را برای کاشت نهال بادام پسته ای در نظر می گیرند. . . زیرا مطمئنا نهال جوان در صورت رشد با روش اصولی نتایج اقتصادی و خوبی خواهد داشت.

0 مردم در حال مشاهده این محصول در حال حاضر!

قیمت محصول:​

ارسال رایگان برای سفارش های بالای ۵۰۰ تومان

چنان چه جمع صورت حساب شما بالای ۵۰۰ هزار تومان شود هزینه پست برای شما به صورت رایگان محاصبه خواهد شد.

پرداخت درب منزل

بعد از دریافت سفارش

تضمین قیمت محصولات

کمترین قیمت در سطح اینترنت

امکان مرجوع کردن سفارش

در صورت عدم رضایت

تضمین کیفیت و اصالت

فروش مستقیم از شرکت

ارسال سریع سفارشات

با پست پیشتاز

توضیحات

نهال بادام پسته ای

درخت بادام پسته ای بومی ایران است و دارای تنوع نژادی زیادی است که هر کدام از نظر خصوصیات و عملکرد با دیگری متفاوت است.
نهال بادام پسته ای در غرب آسیا متولد می شود، اما در ایران به طور گسترده کشت نمی شود، اما کاشت آن به دلیل کیفیت خوب، نقش موثری در سودآوری اقتصادی خواهد داشت، به ویژه برای باغدارانی که منطقه وسیعی را برای کاشت نهال بادام پسته ای در نظر می گیرند. . . زیرا مطمئنا نهال جوان در صورت رشد با روش اصولی نتایج اقتصادی و خوبی خواهد داشت.

وقتی می گوییم بذر بادام پسته ای  در ایران معمولا کاشته نمی شود به این معنی نیست که روش خاصی برای کاشت و پرورش  وجود دارد، بلکه این درخت نسبت به گونه های دیگر به ندرت کاشته می شود و مانند سایر گونه ها لازم است در زمان کاشت بکارید . مراقبت و نگهداری از کاشت تا برداشت این نوع تفاوت چندانی با انواع دیگر ندارد، تنها تفاوت آن بادام است، ظاهری شبیه پسته دارد، به همین دلیل به بادام پسته ای معروف است.

بادام پسته ای

توصیه می شود باغداران برای کسب بهترین نتیجه، نهال بادام پسته ای را از نهالستان معتبر فرانهال خریداری کنند و قبل از خرید نهال بادام پسته ای از خصوصیات و ویژگی های نهال بادام پسته ای مطلع شوند تا در نهایت نهال هایی را خریداری کنند که بهترین هستند. آنها می توانند کیفی باشند. بهره وری. ، همچنین باید سازگاری مناسبی داشته باشد. بادام پسته ای یکی از ارقام دیرگل است و کاشت آن گزینه مناسبی برای مناطق سردسیر است و از سرمای بهاری مصون می ماند.

مشخصات و خصوصیات گیاه بادام پسته ای:

نهال بادام پسته ای بسیار خوب است و کیفیت آن بسیار مهم است، بادام دو لایه پوست دارد، پوست بیرونی آن که در این نوع بلند و بسیار خاص است مانند پوست پسته به راحتی جدا می شود. پوسته دوم بادام به نوع آن بستگی دارد، در این نوع پوسته درخت سفت و ضعیف است، میوه یا مغز بادام نیز درون این پوسته سخت قرار گرفته و دارای یک پوسته بسیار نازک قهوه ای رنگ است که قابل خوردن است ولی می توانید با قرار دادن مغز ها در آب گرم پوست قهوه ای را جدا کنید.

بادام پسته خود بارور نیست و برای باردهی به روش گرده افشانی نیاز دارد و اغلب برای این نوع گرده افشانی بادام یلدا توصیه می شود. این بادام پسته ای گونه ای اقتصادی است، عمر آن 20 سال است، نسبت به گونه های دیگر کوچکتر است، اما عملکرد خوبی دارد و از گونه های تجاری و بازاری است و کیفیت آن بسیار قابل تقدیر است.

 

مغز بادام پسته ای نسبت به پوست تقریبا 40 درصد می باشد و احتمال دوقلو بودن در آن خیلی کم میباشد،مغز ها مقداری کشیده و پر هستند و ارزش غذایی آن بالا است به همین دلیل یکی از خشکبار های بسیار محبوب است که مصرف آن جنبه دارویی دارد و کارشناسان تغذیه مخصوصا کارشناسان طب سنتی تاکید دارند مصرف مغز بادام را در سبد رژیم غذایی خود قرار دهید،هر 100 گرم مغز بادام پسته ای دارای 576 کیلو کالری است که در تامین انرژی لازم برای بدن نقش بسیار موثری دارد.

 

از فروشگاه ما دیدن فرمایید

 

از کاشت تا برداشت بذر بادام پسته:

نهال بادام پسته ای دیر شکوفه و مناسب مناطق کوهستانی و سردسیر می باشد که مراقبت مناسب از نهال برای داشتن بهترین عملکرد لازم است.

این رقم نسبت به خشکی مقاومت نسبی دارد به همین دلیل می توان نسبت به کاشت دیم هم اقدام کرد که این شیوه کاشت هم روش خاص خود را دارد و باید به گونه ای کاشته شود که در زمستان بیشترین جذب باران را داشته باشد.

در مورد زمین و خاک مناسب برای این رقم باید توجه داشت که به طور کلی خاک های با زهکشی خوب، خاک های شنی یا رسی امکان رشد مناسبی را برای این نوع نهال و حتی سایر انواع نهال بادام فراهم می کند.

پس از انتخاب یک زمین خوب، نوبت به کاشت نهال می رسد. نهال بادام پسته دارای ریشه های قوی است که به صورت قائم رشد می کند، بنابراین باید در عمق مناسب کاشته شود. از نظر فاصله، باغداران اغلب روش مربعی را انتخاب می کنند تا نهال ها در طول رشد با یکدیگر تداخل نداشته باشند.

در مورد آبیاری بادام پسته ای باید توجه داشت که در صورت انتخاب حالت بارندگی نیاز آبی از طریق بارندگی تامین می شود در غیر این صورت بستگی به نوع خاک دارد و به طور کلی نهال بادام در اثر آبیاری زیاد آسیب می بیند.

هرس درختان بادام پسته ای ، به طور کلی هرس برای اکثر درختان یک نیاز مهم و اساسی است که در نهایت منجر به رشد عالی شاخه های جدید می شود، اما اگر هرس به صورت سیستماتیک انجام نشود، می تواند به نهال آسیب برساند.

برداشت بادام پسته ای در اوایل شهریور انجام می شود، اما ممکن است بسته به شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف کمی متفاوت باشد. برداشت بادام باید به موقع انجام شود زیرا برداشت زودرس یا دیرهنگام بادام باعث کاهش کیفیت مغز میشود.

بعد از برداشت بادام، نوبت به کندن پوست می رسد که به راحتی جدا می شود. بادام پسته ای با گرانی مواجه است که سود زیادی برای کشاورزان خواهد داشت.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال بادام پسته ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *