دسته‌بندی نشده

ویژگی های یک نهال خوب چیست؟ – چگونه یک نهال خوب را بشناسیم

plant a tree copy

نهال به طور کلی چیزی است که ما می توانیم از طریق آن محصولی را بدست آوریم. باید بدانید که به طور کلی نهال ها دارای ویژگی هایی هستند.ویژگی های یک نهال خوب چیست؟ خوب بودن نهال نیز شامل چند ویژگی می باشد که باید به آن توجه داشته باشید، اساسا ویژگی های خوبی که در یک نهال وجود دارد می تواند آن را به یک نهال خوب تحویل کند و باید آن را در نظر بگیرید چون مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مقاله ما می خواهیم ویژگی های یک نهال خوب را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

 

 

ویژگی های یک نهال خوب چیست

 

بررسی ویژگی های یک نهال خوب

 نهال خوب معمولا انشعابی ندارد و دارای پایه و پیوندک می باشد. همچنین پایه و پیوندکی بسیار سازگاری خاصی دارند که باید آن را در نظر داشته باشید. محل پیوند نیز به طور کلی باید 15 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. در صورتی که زخمی در محل پیوند وجود داشته باشد به طور کلی باید التیام یافته باشد و باید آن را در نظر بگیرید.

نهال خوب باید با آب و هوای منطقه اش سازگار باشد و در برابر آفات و بیماری ها نیز از خودش مقاومت نشان دهد. یکی دیگر از ویژگی هایی که در مورد نهال خوب می توانیم بگوییم مربوط به جوانه هایی است که از نهال بدست می آیند. جوانه های نهال باید سالم و قوی باشند و شاخه های آن به طور کلی مقاومت بالایی نیز داشته باشند.

نهال خوب معمولا باید از نظر طولی و قطری دارای رشد خوبی باشد. به طور کلی ارتفاع 80 سانتی وقطر 1.5 سانتی برای نهال مهم است.

 

از فروشگاه ما دیدن فرمایید

 

نهالی که خوب باشد سنت ش باید بین 1 تا 2 سال باشد. نهالی که سنش زیر یک سال باشد و بالای دو سال باشد جز نهال خوب به حساب نمی آید و نباید برای کاشت آن را انتخاب نمایید. اگر نهالی که انتخاب می کندی داراین خوبی باشد می توانیم شاهد باشیم که خودش را با شرایط رشد جدید سازگار می کند و باید آن را در نظر بگیرید چون مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

ساقه نهال نیز باید به طور عمودی باشد و در هنگام بررسی محل پیوند به هیچ عنوان ساقه نباید دارای زاویه و گره باشد و باید آن را در نظر بگیرید چون مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. نهال خوب نهالی است که دارای یک تنه است و چند شاخه نیست، این امر می تواند روند رشد را برای نهال بهبود بخشد و باید به این مورد توجه داشته باشید. همچنین این مورد می تواند بر روند برداشت محصول نیز تاثیرگذار باشد.

معمولا در یک نهال خوب، ریشه های نهال هیچ گونه پیچیدگی خاصی ندارند،  همچنین نهال مربوطه نبای دارای سرمازدگی و سختگی باشد و باید نسبت به آفات و بیماری ها مقاوم باشد. این امر نیز باید بررسی شود. همچنین نهال مربوطه به هیچ عنوان نباید دارای بیماری و آفات و علف های هرز باشد.

هر سال نیز نهال خوبی وجود دارند، شما نیز می توانید با تحقیقاتی که انجام می دهید، نهاله ای خوب را پیدا کنید. اولین نهال خوبی که می توانیم به شما معرفی کنیم، نهال گردو می باشد. نهال بعدی که می توانیم نام ببریم، نهال بادام است که کیفیت خاصی نیز دارد و باید به آن توجه داشته باشید و محصول دهی نهال گردو و نهال بادام به مراتب بیشتر از سال نهال های دیگر است. نهال انگور نیز از دیگر نهال های خوب است که می توانید آن ها را بکارید و از آن ها سود ببرید.

 

معیار و ویژگی های یک نهال خوب

 

کلام آخر

در این مقاله ما ویژگی های یک نهال خوب را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. باید بدانید که تمامی این ویژگی ها باید در یک نهال باشد تا شما بتوانید نسبت به خرید آن و یا کاشت آن اقدامات لازم را به انجام برسانید.

همچنین باید بدانید که نهال های خوب می توانند باردهی خوب و رشد خوبی داشته باشند و ما در این مقاله به آنها اشاره داشتیم. در خصوص نهال های خوب می توانیم به نهال هایی که در این  مقاله اشاره داشتیم مثل گردو و انگور اشاره کنیم چون کیفیت بالایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *